۳۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری:

۷ هزار میلیارد تومان برای اصلاح ۴۷۵ نقطه‌حادثه‌خیز کشور نیاز است

۷ هزار میلیارد تومان برای اصلاح ۴۷۵ نقطه‌حادثه‌خیز کشور نیاز است

مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیاز به ۷ همت برای اصلاح ۴۷۵ نقطه حادثه‌خیز داریم و در صورتی که این منابع تأمین شود، به هدف در پایان ۱۴۰۳ خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید صباغ زاده، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور با بیان اینکه هر سه سال یک بار نقاط حادثه خیر و پر تصادف در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور بازنگری می‌شود، در میز اقتصادی سیما گفت: در آخرین دوره بازنگری بعد از اینکه اطلاعات را از پلیس راه دریافت کردیم و بر اساس فرمولی که در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مصوب شد، ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد، منتها این تمام نقاط حادثه خیز نیست قاعدتاً یکسری از نقاط ممکن است مستعد حادثه باشد و تا الان در آن تصادفی رخ نداده باشد.

وی با بیان اینکه این ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور در سال ۱۴۰۱ شناسایی شده است، افزود: در برنامه دولت گذشته قرار بر این بود که ۴۰۰ نقطه را در سال ۱۴۰۲ اصلاح کنیم، خوشبختانه تا پایان سال گذشته، ۴۱۲ نقطه یعنی بیش از تعهدی که توسط وزارت راه و شهرسازی داده شده بود، اصلاح شد.

صباغ زاده گفت: باقی نقاط حادثه خیز بنا بود در سال ۱۴۰۳ اصلاح شود که طرح اصلاحی آن تهیه شده، بخشی از منابع مالی آن تأمین شده منتها بخش عمده‌ای از منابع مالی هنوز تأمین نشده است.

مدیر کل دفتر توسعه ایمنی راه‌های سازمان راهداری کشور افزود: نقاطی که باقیمانده عمدتاً نقاطی بوده که پرهزینه بوده و زمان بر، قاعدتاً نیاز به احداث یک پل بوده، نیاز به تغییرات اساسی در زیرساخت بوده و منوط به تأمین منابع مالی لازم و کافی برای این نقاط است.

وی گفت: ما چیزی که برآورد کردیم برای سال ۱۴۰۳ نیاز به ۷ همت برای این اصلاح ۴۷۵ نقطه باقیمانده داریم و در صورتی که این منابع تأمین شود، به هدف در پایان ۱۴۰۳ خواهیم رسید.

کد خبر 6230740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha